Door Martijn Balster op 27 november 2015

TSN thuiszorg in zwaar weer, PvdA bezorgd over cliënten en personeel

De PvdA heeft met grote bezorgdheid kennis genomen van de financiële problemen van thuiszorgorganisatie TSN. Vandaag heeft TSN uitstel van betaling aangevraagd. PvdA-fractievoorzitter Balster: “Hoewel de zorg en banen op korte termijn niet in gevaar lijken – althans dat beweert TSN – wil ik het naadje van de kous weten.”

“Het is belangrijk dat het college ons aangeeft hoe de situatie nu is, wat zij kunnen doen en hoe de nabije toekomst er uit ziet.”
De sociaal-democraten maken zich zorgen over de continuïteit van zorg. Balster: “Het is belangrijk dat mensen hun vertrouwde huishoudelijke hulp behouden. Daar moet alles op gericht zijn. Ook moeten we snel duidelijkheid krijgen over de financiële toekomst van TSN en de Haagse werknemers bij de thuiszorgorganisatie. Wij willen weten welke bescherming er voor de medewerkers geldt, ook in het geval dat TSN echt failliet zou gaan.”
De PvdA heeft een debat aangevraagd in de Haagse raad. Naar verwachting spreekt de commissie samenleving volgende week over de ontstane situatie.
Martijn Balster

Martijn Balster is de fractievoorzitter van de Haagse PvdA en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. “Is onze mooie stad van ons allemaal? Daarover gaan de verkiezingen van 21 maart. Ik wil me er als lijsttrekker van de Haagse PvdA hard voor maken dat iedereen zich thuis voelt in onze mooie stad. Daarom

Meer over Martijn Balster