Actie nodig voor veiligheid in Wateringse Veld na woningoverval en inbraken

5 oktober 2022

Bewoners en ondernemers maken zich zorgen over de veiligheid in Wateringse Veld na een woningoverval aan de Stavangerstraat en een reeks inbraken. Daarom wil raadslid Mairan Sewtahal (PvdA) dat het stadsbestuur met de politie in actie komt om de veiligheid in de wijk te verbeteren.

“Mensen maken zich zorgen, zeker na de woningoverval op klaarlichte dag,” zegt Sewtahal. “Daarom wil ik dat het stadsbestuur samen met de politie, handhaving, bewoners en ondernemers in gesprek gaat om samen de veiligheid in de wijk te verbeteren.” Zo geven bewoners aan dat ze nog beter contact met wijkagenten willen, en hopen ze dat het meer gesurveilleerd kan worden, zeker in de gebieden waar veel inbraken zijn geweest.

Wateringse Veld groeit, net als Zuidwest waar de komende jaren veel gebouwd wordt. Daardoor zullen er meer incidenten zijn waar politie voor nodig is. Het dichtstbijzijnde politiebureau zit nu ook een flink stuk verderop. Sewtahal: “Ik ben benieuwd wat de plannen van de gemeente zijn als het gaat om de veiligheid van de snel groeiende wijk. Is er bijvoorbeeld gedacht aan een politiebureau dichterbij, of meer politiecapaciteit?”

Met schriftelijke vragen hoopt Sewtahal dat het stadsbestuur in actie komt voor de veiligheid in de wijk.