Door Martijn Balster op 21 juni 2017

Verbeter nachtopvang voor dakloze Hagenaars aan de Zilverstraat

De Haagse PvdA vindt dat het stadsbestuur snel in gesprek moet om de nachtopvang voor dakloze Hagenaars aan de Zilverstraat te verbeteren.

Uit het antwoord van de wethouder op vragen van de PvdA blijkt dat de huidige opvang niet wordt geëvalueerd en op dezelfde voet wordt voortgezet. PvdA fractievoorzitter Martijn Balster vindt dit onbegrijpelijk: “Mensen slapen daar met wel honderd tegelijk in een soort fabriekshal. Het sanitair is vies en verouderd, en er is een te kleine boiler om warm te kunnen douchen. Dit is mensonwaardig voor een stad als Den Haag.” De nachtopvang aan de Zilverstraat zou eerst tijdelijk zijn omdat andere locaties vol zitten, maar door te toename van het aantal dakloze Hagenaars worden er nu permanent mensen opgevangen. ​​

De PvdA heeft gevraagd om een evaluatie van de nachtopvang​ zodat deze problemen duidelijk in kaart gebracht zouden worden. Maar daar blijkt de wethouder niet aan te willen. Balster: “Het is heel makkelijk om compartimenten te bouwen zodat mensen tenminste iets van privacy hebben. Nu gebeurt er niks. Het wordt echt tijd dat de wethouder naast de Volvo Ocean Race en nieuwe zeilcentra ook oog heeft voor deze mensen, de meest kwetsbare groep in de stad.”

Martijn Balster

Martijn Balster is de fractievoorzitter van de Haagse PvdA en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. “Is onze mooie stad van ons allemaal? Daarover gaan de verkiezingen van 21 maart. Ik wil me er als lijsttrekker van de Haagse PvdA hard voor maken dat iedereen zich thuis voelt in onze mooie stad. Daarom

Meer over Martijn Balster