Door op 14 januari 2014

Verdwijnen V&D Leyweg is groot gemis

De PvdA is bezorgd over het verdwijnen van de V&D-winkel uit het winkelcentrum Leyweg. Per 1 januari 2015 sluit het warenhuis aan de Leyweg zijn deuren. Dit is niet alleen voor de klanten en de V&D een gemis, maar hiermee verliest dit winkelgebied een van zijn belangrijkste trekkers. Een winkelgebied dat de laatste jaren een moeilijke periode doormaakt, met steeds meer ondernemers die het hoofd niet boven water kunnen houden en een steeds eentoniger winkelaanbod.

PvdA-raadslid Gerard Verspuij: “Een goed winkelcentrum Leyweg hoort bij Escamp. Genoeg winkelaanbod in de buurt is onmisbaar voor een sterk woon- en leefklimaat. Een actieve houding van de gemeente en goed overleg met de winkeliersvereniging, winkeliers en alle betrokkenen is nodig om het winkelgebied in de toekomst voor bewoners en consumenten aantrekkelijk te houden.”

De PvdA-fractie heeft vragen gesteld aan het college. De ontwikkeling van het winkelcentrum Leyweg gaat ons aan het hart.