Door op 5 november 2014

Voorwaarts!

Er breekt een nieuwe fase aan voor onze vereniging. Tijdens de afgelopen ALV is er een aanlokkelijk perspectief geschetst: onze vereniging als een plek waar mensen van allerlei verschillende achtergronden elkaar ontmoeten en zich thuis voelen, een plek voor scherpe inhoudelijke debatten en herkenbare linkse politiek, een vereniging die midden in de stad staat en weet wat er leeft in iedere straat. Waar het nu bovenal om gaat is beweging. Vandaar de titel van dit stukje: voorwaarts, of“aan de slag” zoals u wilt. Dus geen plannenmakerij op papier door het bestuur, maar beweging van onderop! We zijn op zoek naar iedereen met ideeën en energie om de beweging in de vereniging teweeg te brengen. We starten nu met vijf thema’s:

• Werkgroepen, om de kennis en kunde die aanwezig is in de vereniging in te zetten voor het voeren van herkenbare sociale politiek in de stad.
  • Wijkteams, de ogen, oren en handen van onze vereniging in de wijk. Wat speelt er in jouw buurt, waar maken mensen zich druk om?
  • Café Rood, politiek debat in een gezellige omgeving met actuele thema’s en boeiende sprekers.
  • Het partijkantoor, een levendige vereniging heeft een gezellig clubhuis. Hoe komt de nieuwe inrichting van het partijkantoor eruit te zien?
  • Het Ombudsteam, concrete hulp aan mensen in de stad die vast lopen.

Heb je goede ideeën, of wil met één van deze zaken aan de slag te gaan mail me op [email protected].