Wethouder Moorman over gelijke kansen in Café Rood

11 september 2021

Iedereen verdient een gelijke kans in het onderwijs. Helaas krijgt niet iedereen die altijd. Daarom organiseert de Werkgroep Onderwijs van de Haagse PvdA woensdag 22 september een Café Rood over dit belangrijke onderwerp. Belangrijke gast deze avond is de Amsterdamse wethouder Onderwijs, Armoede en Inburgering: Marjolein Moorman, nu voortvarend aan de slag met mooie ideeën en veel durf en daadkracht. Zij is bekend van de serie Klassen op NPO die veel waardering kreeg.

Zorgen in het onderwijs

Met wethouder Moorman zal de PvdA in Den Haag op de bijeenkomst praten over de zorgen die we hebben over het onderwijs. Denk aan het lerarentekort en de oplopende leerachterstanden. Ook constateren we dat mensen in het onderwijs soms een beetje moedeloos worden. We horen de vragen: “Waarom ziet Nederland niet dat we – zeker na de coronacrisis – extra hard moeten investeren in het onderwijs en waarom krijg ik als hardwerkende leerkracht/docent zo weinig waardering om me heen?”

Inhoudelijke discussie

We vinden het belangrijk dat we op de bijeenkomst niet alleen abstracte en politieke vragen stellen. Daarom willen we een inhoudelijke discussie met mensen uit het veld. De discussie zal zich met name richten op de lokale politiek. Welke steun heeft het Haagse onderwijs nodig? Wat kan Den Haag leren van Amsterdam? Welke ideeën leven er op de Haagse scholen en kunnen we dit vergelijken met de Amsterdamse situatie?

Ben jij er ook bij? De bijeenkomst is in brouwerij de Prael in Den Haag. Inloop is vanaf 19.30 uur, start 20.00 uur. Door de coronamaatregelen vragen we je van te voren aan te melden via [email protected].