Goede gesprekken bij Bewonersplatform Ypenburg

6 december 2017

Op 14 november organiseerde het Bewonersplatform Ypenburg een overleg tussen buurtbewoners en raadsleden. Een hele leuke en nuttige avond, waardoor we een goed beeld hebben gekregen van wat er goed gaat, en wat er beter kan in de wijk.

Het verkeer in de wijk kan veiliger. Zo gebeuren er in de buurt van het Piet Vink centrum regelmatig ongelukken. Ook op andere plekken kan de verkeersveiligheid beter. Bewoners kloppen vaak bij de gemeente aan, maar ze hebben niet het idee dat hier iets mee gedaan wordt. Dit kan dus een stuk beter.

In Bosweide zijn groenafvalcontainers die bewoners graag zouden willen gebruiken. Alleen is de opening van de container zo klein, dat er bijna niks in past. Daardoor laten mensen hun groenafval vaak alsnog hun groenafval apart ophalen. Het zou mooi zijn als de openingen van de containers net zo groot zijn als bij de gewone ondergrondse containers.

Ypenburg ligt naast de snelweg en veel bedrijven, en dat geeft soms overlast. Zo zijn er niet overal geluidsschermen die de herrie van het voorbijrazende verkeer tegenhouden. Het zou goed zijn als er overal geluidsschermen komen, zoals bij de kruising van de A4 en de Laan van Hoornwijck. Bedrijven langs de snelweg hebben grote borden met lichtreclames. Met sommige bedrijven, zoals de Hornbach, zijn goede afspraken gemaakt dat het licht om 21:00 uur uit gaat. Zulke afspraken zouden ook met andere bedrijven gemaakt kunnen worden.

Samen met D66, Groep de Mos, CDA, Haagse Stadspartij, VVD en ChristenUnie-SGP hebben we daarom schriftelijke vragen gesteld aan het stadsbestuur. De vragen vind je hier.