Raadslid | Kandidaat-raadslid | 26

Jeltje van Nieuwenhoven

Coördinatie Ruimtelijke Ordening en bestemmingsplannen | Binnenstad, Vlietzone, Rotterdamsebaan en de stations | Citymarketing en internationale stad | Auto en parkeren | Stadsdeel Centrum (exclusief Schilderswijk & Transvaal)

Jeltje is Raadslid en kandidaat-raadslid voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Ze heeft een grote staat van dienst in de politiek. Zo was ze 23 jaar Kamerlid, waarvan vier jaar Kamervoorzitter. Op 74-jarige leeftijd sluit zij haar indrukwekkende carrière af, na acht jaar gemeenteraadslid in Den Haag. Met liefde blijft ze haar partij ondersteunen, zoals met deze plek op de kandidatenlijst. Haar ideaal is dat mensen zich, waar ze ook vandaan komen, prettig en veilig voelen in onze stad. En er sprake is van eerlijk delen, vooruitgang, toekomstgeloof en leren van het verleden.

“Mensen moeten zich, waar ze ook vandaan komen, prettig en veilig voelen in onze stad. Eerlijk delen, vooruitgang, toekomstgeloof en leren van het verleden. De wereld is niet eerlijk verdeeld en dat kan en moet eerlijker. Daarom ben ik gemeenteraadslid. Goede scholen voor onze kinderen, zorg voor ouderen, veilige fietspaden, sport voor iedereen. Den Haag is van oudsher een stad van tegenstellingen. De stad van de scheiding tussen het zand en het veen. Een stad van hoeden en petten. Hagenaars zullen het de komende jaren met elkaar moeten doen en schouder aan schouder moeten werken aan een gezamenlijke toekomst. Daar gaan we voor.”