Kandidaat-raadslid | 23

Marko Fehres

Over Marko Fehres

Als geboren en getogen Hagenaar heeft Marko een prima netwerk in de stad. Vanwege zijn carrière in het opbouwwerk in vele wijken, en als verslaggever van weekkrant De Posthoorn, is hij thuis op het veen en op het zand. Marko zat eerder als opvolger in de gemeenteraad in 2009 en 2010. Hij is de bedenker van de ‘Wereldreis in eigen stad’ en het standbeeld voor Nelson Mandela in de Internationale Zone. Tegenwoordig is Marko werkzaam als zelfstandig producent van theater- en TV programma’s.

“Wij willen dat iedereen goed, veilig en betaalbaar kan wonen. Daarom investeren we in nieuwe, betaalbare huizen. Duurzaam wonen moet ook voor iedereen toegankelijk zijn. Daarom moeten we ervoor zorgen dat ook mensen met een lager inkomen de weg vinden naar duurzame subsidies. Beter voor het milieu, en beter voor de portemonnee. Iedereen moet de zorg krijgen die ze nodig hebben, zonder onnodig lange zorgformulieren.

Den Haag moet een thuis zijn voor iedereen. Mensen die gevlucht zijn voor oorlog en geweld verdienen een thuis. Wij zorgen voor een goede inburgering, met taalles, werk of een opleiding, zodat mensen snel meedoen in de samenleving.

De PvdA knokt voor een sterk en sociaal Den Haag. Voor een schone, veilige en gezellige stad. Voor een Den Haag voor iedereen.”