Vicefractievoorzitter

Mikal Tseggai

Onderwijs & Jeugd | Sociale zaken & Armoedebeleid | Burgerschap & Integratie | Vluchtelingenaanpak | Sport | Veiligheid | Zuid-West, Centrum & Loosduinen

Mikal Tseggai is 22 jaar oud en rondt op dit moment haar studie bestuurskunde af. Ze geeft les op een weekendschool in Den Haag en werkt bij debatbureau Debat.NL. Tijdens de gemeenteraadscampagne in 2014 werd haar interesse voor lokale politiek aangewakkerd. Na een tijd bestuurslid geweest te zijn bij de PvdA Den Haag en meegeschreven hebben aan het lokale verkiezingsprogramma, besloot ze zich te melden voor het raadslidmaatschap. Ze is gedreven zich in Den Haag in de zetten voor gelijke kansen in de stad.

“Den Haag, toffe stad achter de duinen. Waar veel mensen heel fijn wonen. Een stad die ook mij veel heeft geboden. Maar niet iedereen heeft het zo fijn in onze stad. De kansen die je krijgt, zijn te veel afhankelijk van de wijk waarin je woont.

Ik knok voor een stad waarin iedereen een goede kans krijgt om wat van zijn of haar leven te maken. Waar we naar elkaar omkijken als het je even niet lukt. Omdat iedereen het verdient om te kunnen shinen in onze stad. Welke kleur of leeftijd je hebt, of je nou wel of geen opleiding genoten hebt  en of je rijk ben of minder rijk. Het moet niet uitmaken. Onze stad Den Haag is een stad voor iedereen.”