Mikal blogt: van begroting tot woonmarkt en Parkpop

5 november 2021

Mikal blogt: van begroting tot woonmarkt en Parkpop

De raad sloot gister ver na middernacht af met stemmingen over uiteenlopende onderwerpen. Zo besliste de gemeenteraad o.a. over de jaarlijkse begroting. De laatste begroting van dit College voor de verkiezingen in maart ’22. De politieke partijen delen hun bevindingen over de begroting en hoe zíj denken over de stad en wat zij voorstellen om de stad beter te maken. Mijn spreektekst vind je hier.Goed nieuws! Gisteren stemde de gemeenteraad voor het voorstel van Janneke om het (groen)onderhoud in Transvaal te verbeteren. Aanleiding waren treurige bloembakken in de Christiaan de Wetstraat, waar ouderen in de verzorgingsflat ernaast op uit kijken.Terwijl de bloembakken in het centrum nog volop in de bloemetjes staan.Zoek de verschillen…  En de raad stemde ook in met het voorstel van Janneke om net als in Tilburg een proef te starten zodat mensen in de bijstand samen kunnen wonen zonder dat ze direct gekort worden op hun uitkering! De strijd voor een menswaardige bijstand gaat door.

Woonmarkt

Over de woonmarkt zijn we – helaas – ook nog lang niet uitgepraat. Jongeren, studenten en starters hebben het enorm moeilijk een huis te vinden. Ik wil daarom graag het splitsingsverbod in wijken met grote huizen opheffen om zo meer woningen voor studenten en starters te creëren. Lees hier meer: Woningen voor starters en studenten in rijkere wijken – PvdA Den Haag

Parkpop

Bülent voert samen met HSP de druk op. Want Parkpop hoort in het Zuiderpark en wij als PvdA willen het gratis festival daar houden. Met de verhuizing naar het Malieveld wordt Parkpop volgens ons een commercieel in plaats van een familiefeest. Daarom moet de subsidie voor Parkpop naar een nieuw familiefestival in het Zuiderpark. Bülent: “Als Mojo Concerts naar het Malieveld wil vanwege commerciële redenen, hun goed recht. Laten we dan de subsidie gebruiken voor een nieuw evenement in het Zuiderpark. Muziek brengt daar al 39 jaar mensen samen en het is onderdeel van het karakter van Escamp.”Lees hier meer: Subsidie van Parkpop op Malieveld moet naar nieuw familiefestival in Zuiderpark – PvdA Den HaagIn de media: https://ad.nl/den-haag/druk-op-organisatie-om-parkpop-in-zuiderpark-te-houden-en-niet-op-malieveld-te-commercieel-en-te-weinig-haags~a1c2e333/…Sport & Spel