De campagne is begonnen! En nu het weer mag, gaan onze kandidaatraadsleden op pad om met mensen in de wijken te praten. Dat doen ze met een rode foodtruck. Lijsttrekker Martijn Balster en de voorzitter van ons bestuur, Lester Van Meijenveldt, presenteerden deze eyecatcher en lid Wouter Booij bedacht een ludieke naam: ‘The Golden Eating’.
Kijk hier hoe Martijn en Lester de foodtruck presenteerden.
The Golden Eatting
De naam van de foodtruck is bedacht door lid Wouter Booij. Hij kreeg dit privilege omdat hij dit won bij de campagneveiling. “Het klinkt misschien als een slecht Chinees restaurant, maar ik denk dat mensen de referentie aan The Golden Earring wel herkennen’, zegt Booij. “Je hoeft de eerste klanken van Radar Love of Twilight Zone maar te neuriën, en elke Hagenees doet mee. De verbondenheid die de Golden Earring Den Haag heeft gegeven, past precies bij wat ik wil voelen bij The Golden Eating. Of je nu uit Zuidwest komt of uit Statenkwartier, we zijn allemaal Hagenees. Het is de erfenis van Barry, Cesar, Rinus en George voor Den Haag, en ik kan me geen betere naam bedenken daardoor.”
De wijken in
Booij is blij met de foodtruck. “Die staat symbool voor de PvdA die weer volop de wijken in moet gaan.’ En dat gebeurt. Elke zaterdag en zondag praten (kandidaat)raadsleden en bestuursleden met bewoners in verschillende wijken. Bouwlust, de Haagse Markt en het Centrum: we doen ze allemaal aan. Elk lid is welkom om aan te sluiten. Kijk hier voor de planning van de foodtruck.