Cultuur in de wijkprijs voor ‘Wijkmuzikanten’

11 december 2023

De Haagse afdeling van de PvdA reikt sinds 2018 ieder jaar een prijs uit voor een cultureel initiatief in onze stad. Deze ‘Cultuur in de wijkprijs’ bedraagt €1000. Dit jaar gaat deze prijs naar de Wijkmuzikanten uit Morgenstond. Op zondag 10 december ’23 werd de prijs uitgereikt in ‘House of Rat’, de voormalige Appelloods aan de Laan van Poot, tijdens een gezamenlijke bijeenkomst van de werkgroepen Kunst en Cultuur van de PvdA en van GroenLinks.

De jury roemde de activiteiten van het orkest om mensen in hun dagelijkse omgeving – op straat, op scholen, in kringloopwinkels etc. – in contact te brengen met klassieke muziek. Bovendien worden buurtbewoners, van jong tot oud, betrokken bij allerlei producties als ‘Goud in de Mond’ en ‘Maak zooi weer mooi’. Wil je meer weten over de Wijkmuzikanen? Klik dan hier.

Namens de Wijkmuzikanten namen Roy de Hair, Fleur van Rijn en Rene Jonker de prijs in ontvangst.

De Haagse PvdA hoopt dat de prijs een steuntje in de rug zal zijn voor het orkest om deze activiteiten voort te zetten.

De ‘Cultuur in de wijkprijs’ wordt gefinancierd uit een legaat van een PvdA-lid dat anoniem wil blijven.

Namens de jury,

Willem Minderhout (Voorzitter werkgroep Kunst en Cultuur, PvdA Den Haag)

Jury: Bülent Aydin, Meike Bokhorst, Willemijn van Gent,  Willem Minderhout, Arne Visser en Ab Waasdorp.