Geen bezuinigingen op welzijn in Scheveningen en Duindorp!

18 oktober 2018

De PvdA is zich kapot geschrokken van de bezuiniging die in het Scheveningse welzijnswerk wordt doorgevoerd. De helft van het personeel van Welzijn Scheveningen dreigt ontslagen te worden. Kwetsbare ouderen, mensen met psychische problemen, veel mensen die een steuntje in de rug verdienen: zij kunnen straks mogelijk niet meer rekenen op hulp.

We moeten het ontslag van deze welzijnswerkers in Scheveningen voorkomen. Deze mensen zetten zich in Duindorp en Scheveningen in voor kinderen die een steuntje in de rug nodig hebben. Ook de ondersteuning van mensen in een ingewikkelde financiële situatie of met psychische problemen, staat onder druk. En het ouderenwerk niet te vergeten: het is zo belangrijk om ouderen vitaal en in beweging te houden.

De Haagse PvdA heeft het stadsbestuur gevraagd direct in te grijpen. Er komen grote bezuinigingen aan die wijken als Duindorp en Scheveningen keihard raken. Die plannen moeten van tafel. De afgelopen raad diende de PvdA een motie in om deze gedwongen ontslagen te voorkomen voordat duidelijk is wat er precies aan de hand is en wat mogelijke oplossingen zijn. Deze motie haalde geen meerderheid doordat de coalitiepartijen tegenstemde.

Wij knokken echter door. Mensen die ondersteuning nodig hebben: die laat je niet vallen!