Nee tegen duurder OV. Leg rekening niet bij de reiziger

14 oktober 2022

Verschillende PvdA fracties in de regio slaan de handen ineen om het MRDH (Metropoolregio Rotterdam Den Haag) te vragen om de geplande prijsverhoging van meer dan 7% op het OV niet door te voeren. De partijen sturen aan op alternatieven waarbij de rekening niet bij de reizigers komt te liggen.

De PvdA fracties van Barendrecht, Den Haag, Rotterdam, Maassluis, Nissewaard en Westland verzetten zich tegen een tariefverhoging van 7,24%.

Veel huishouden in onze regio hebben al genoeg moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Deze forse prijsstijging zal het OV onbetaalbaar maken voor duizenden mensen en ervoor zorgen dat ze de auto nemen. Daarom roepen wij de bestuurders van MRDH op alternatieven uit te werken waarbij de rekening niet bij de reizigers wordt gelegd.

“Het openbaar vervoer moet voor iedereen toegankelijk zijn, en in een tijd waar steeds meer mensen moeite hebben om rond te komen is het niet passend om het broodnodige vervoer in de regio duurder te maken,” zegt Haags PvdA raadslid Mairan Sewtahal.

De oproep volgt naar aanleiding van berichten van o.a. HTM
Lees meer: Dagblad070 | Bus en tram in Den Haag vanaf 2023 een stuk duurder