Tegels wippen, moestuinen en een spons visie op de stad

7 september 2023

Dinsdag 5 september hebben ongeveer 40 mensen deelgenomen aan de bijeenkomst over Duurzaamheid en Klimaat-adaptatie in de Utopie. Er waren twee boeiende sprekers: Hans Alewijnse (docent Hogeschool waar hij les geeft over dit onderwerp) en Peter Kiela, sprekend over de rol van de Waterschappen. Vanuit beide presentaties, met veel info en beelden en grafieken, voerden we daarna het gesprek met elkaar naar aanleiding van de eerder opgehaalde antwoorden op de vraag aan onze leden: wat kunnen we voor het milieu doen in onze Haagse wijken? We hebben dit zo concreet mogelijk besproken; we sprak over bomen planten, tegels wippen, moestuinen en de spons-visie op de stad.

Janneke Holman en Vincent Thepass, uit de fractie van de PvdA en GL, reageerden op de vele vragen. Ook hebben alle mensen nog op plakkers hun mening en ideeën gegeven. Dit gaan we nog verwerken tot een aanbevelingsbrief naar de Raad. Iedereen die hiervan op de hoogte wil blijven en/of bij de volgende werkgroepbijeenkomst wil komen: [email protected], dan word je op de lijst gezet!

Het was een boeiende avond, met bevlogen mensen en resulterend in een indringend besef: het gaat echt niet goed met milieu en klimaat maar we kunnen er met z’n allen wel iets aan doen!