Veiligheidsmaatregelen nodig op Paul Krugerlaan

20 oktober 2022

Bewoners en ondernemers maken zich zorgen over de veiligheid op de Paul Krugerlaan na meerdere incidenten, waaronder een schietpartij op een winkelgevel. Daarom stelt ons raadslid Mairan Sewtahal dat het college een groot aanbod aan veiligheidsmaatregelen in de straat moet overwegen om de situatie te verbeteren.

Door de vele incidenten die zijn voorgevallen op de Paul Krugerlaan zoals vechtpartijen, scooters die te hard rijden en dubbel geparkeerde auto’s is de Haagse PvdA van mening dat er meer aandacht voor de veiligheid zou moeten zijn in dit gebied. Sewtahal: ‘Wij vragen daarom ook het college om bij overlast bijvoorbeeld te kijken naar eerdere sluitingstijden voor café’s in de straat, en meer flexibele camera’s om veiligheid te verbeteren.’’

Voor de PvdA kan een bedrijfsactiviteitenvergunningsplicht zoals in de Weimarstraat al ingevoerd is, tot de opties behoren die het college zou moeten overwegen om de veiligheid op de Paul Krugerlaan te verbeteren. “Een vergunningsplicht kan er voor zorgen dat het ondernemersklimaat sterk verbeterd. Er is nu een komen en gaan van verschillende ondernemingen en er is een terugloop van winkelend publiek. Deze zelfde problemen deden zich ook voor op de Weimarstraat, en daar is de bedrijfsactiviteitenvergunningsplicht ingesteld en gaat het een stuk beter. Ik ben benieuwd wat het college hier van vindt en welke stappen ze nog meer willen en kunnen nemen om het een beter en veiliger gebied te maken.” Aldus Sewtahal.