Door op 15 april 2015

Startbijeenkomst Wijkteam Scheveningen

Beste partijgenoot,

Mijn naam is Ab Waasdorp en ik ben net als u lid van de PvdA.

De afdeling Den Haag van onze partij wil zichtbaar zijn en blijven in de wijken van onze stad. De bedoeling is dat te doen met wijkteams. Hier en daar zijn die er al, maar in Stadsdeel Scheveningen nog niet. Aan mij is gevraagd een begin te maken met het opzetten van zo’n wijkteam.

Wijkteams zijn er vooral om de gemeenteraadsleden te adviseren en te voeden met ideeën. Ze zijn bedoeld als de ogen en oren van de partij. Wij gaan er daarbij van uit dat de gemeenteraadsleden ons vertegenwoordigen en daarom ook naar ons moeten luisteren. Dat is wel eens anders geweest!

Aan elk gemeenteraadslid (en dat zijn er niet zo heel veel meer) zijn een of twee stadsdelen toegewezen. Daar moeten ze voor opkomen. Voor stadsdeel Scheveningen is dat Bülent Aydin. Hij woont er ook zelf en is vanzelfsprekend zeer geïnteresseerd in wat er allemaal speelt.

U begrijpt dat ik u een paar vragen wil stellen in dit verband. Zou u ook activiteiten voor het wijkteam willen ontplooien? Dat kan overigens op allerlei manieren, ook zodanig dat het u niet veel tijd kost. Alle hulp is welkom en wordt zeer gewaardeerd. Zo gaat ons raadslid Bülent de komende tijd alle bewonersorganisaties in Scheveningen af, door aan te schuiven als daar een overleg is. Misschien vindt u het wel wat om hem daarin te begeleiden, als het gaat om de wijk waar u zelf woont. Want u weet daar waarschijnlijk  en waar u heel veel van af weet, ongetwijfeld meer dan de raadsleden.

Iets verderop in het jaar gaan we iets doen in de haven bij vlaggetjesdag en gaan we wat mij betreft ook canvassen in de verschillende wijken van ons stadsdeel. Voor wie dat overigens niet weet: canvassen is bij mensen aanbellen om heel direct het gesprek aan te gaan en te informeren wat er leeft bij de mensen en wat er beter kan in de wijk. Bij al die activiteiten is hulp hartstikke welkom!

Om deze plannen wat meer inhoud te geven en natuurlijk wat nader kennis te maken, gaat er heel binnenkort een startbijeenkomst komen. Daarvoor wil ik u van harte uitnodigen.

We plannen die op: dinsdag 21 april 2015 (20.00 – 21.30 uur)
In: Het Kalhuis (Badhuisstraat 177, Den Haag)

Het kan natuurlijk zijn dat u er helemaal geen tijd voor heeft. Iedereen heeft het druk vandaag de dag, ik heb daar alle begrip voor. Maar toch: samen iets doen, dat is ook een kenmerk van de sociaaldemocratie. En: willen we aIs partij weer wat sterker komen te staan, dan zullen we naar de mensen toe moeten. Herstel gaat niet vanzelf! Ik hoop van u te horen en u op de startbijeenkomst te zien.

Laat u weten of u erbij bent? Of als u op een andere manier betrokken wilt zijn.

Met rode groet!

Ab Waasdorp
Wijkteam PvdA Scheveningen

Waar ben je naar op zoek?