Deconcentratie

De PvdA wil besturen mét de stad. Gemeentebeleid moet in samenspraak met en op initiatief van de mensen in de stad plaatsvinden.

Ons standpunt

• De PvdA zet in op vergaande overheveling van budgetten en taken naar de stadsdelen (deconcentratie) en versterking van de politieke, maatschappelijke en sociale betrokkenheid van buurtbewoners.
  • Voor de PvdA is essentieel dat zaken dichtbij mensen worden georganiseerd, dat wil zeggen bij voorkeur in de eigen wijk.
Nieuwsberichten over Deconcentratie

Rapport Laak: resultaat van half jaar bezoeken aan Laak

door Redactie op 14 februari 2017

Na een half jaar intensief in Laak te zijn gedoken presenteert de PvdA Den Haag vandaag Rapport Laak. Dit 40 pagina’s tellend rapport is een resultaat van tientallen bezoeken en honderden gesprekken in het Haagse Stadsdeel Laak. In Rapport Laak doen de sociaaldemocraten 14 concrete aanbevelingen aan het gemeenbestuur om de wijk verder te verbeteren.

In onze stad heeft iedereen een status: de Haagse Status

door Martijn Balster op 9 juni 2016

In onze stad wonen 521.000 mensen met ieder een eigen leven, een eigen verhaal. Soms verbindt de buurt, soms het werk, dan weer je geloof, de voetbalvereniging, de speeltuin naast je huis of wellicht zelfs de politieke stroming die je aanhangt. Wat altijd verbindt is dat er een toekomst is voor onze stad, één Haagse

Gemeentebestuur gaat aan de slag met PvdA-plannen Moerwijk

door Redactie op 4 april 2016

Het gemeentebestuur van Den Haag heeft vandaag gereageerd op het ‘Plan Moerwijk’ van de PvdA om de wijk een flinke ‘boost’ te geven. De sociaaldemocraten zijn verheugd met de grote aandacht van het stadsbestuur voor Moerwijk. Het gemeentebestuur gaat o.a. mensen bekender maken met minimavoorzieningen, er komen extra taallessen in de wijk en er komt een

Algemene beschouwingen: de resultaten!

door Redactie op 3 juli 2015

Tijdens de Algemene Beschouwingen kreeg de PvdA-fractie een flink aantal toezeggingen van het college. Daar zijn we blij mee, dit zijn concrete voorstellen die de stad nog verder vooruit helpen. Lees ze hieronder.

Duizenden Hagenaars denken mee over hun wijk

door Redactie op 9 februari 2015

Bijna 6.000 mensen hebben vorig jaar bij de gemeente hun mening gegeven over activiteiten in hun eigen wijk. Nog niet eerder deden zoveel mensen mee aan de online enquête ‘Verbeter uw wijk’. In 2013 gaven 3.000 mensen hun visie, een jaar daarvoor nog maar 600. Wethouder Rabin Baldewsingh van Wijkaanpak is meer dan tevreden

“Zorg om financiële positie bewonersorganisaties”

door Martijn Balster op 14 april 2014

De PvdA maakt zich grote zorgen over de gevolgen van de nieuwe subsidiesystematiek voor bewonersorganisaties. PvdA-raadslid Martijn Balster pleit voor een pas op de plaats: “Organisaties die er jaren over hebben gedaan om actieve vrijwilligers te binden en een programma aan activiteiten te ontwikkelen, dreigen nu in acute problemen te komen.”

Tijd van smoesjes is voorbij; de rode loper naar de buurt moet uit

door op 5 maart 2014

De afgelopen vier jaar heeft D66-wethouder Van Engelshoven te veel smoesjes verzonnen om écht wat te doen aan participatie en bestuurlijke vernieuwing.