Door Martijn Balster op 3 maart 2016

Goed nieuws voor medewerkers en cliënten TSN

De PvdA is heel tevreden met de brief van het college waarin eindelijk meer duidelijkheid wordt gegeven over de toekomst van de Haagse inwoners die hulp bij het huishouden krijgen en medewerkers van thuiszorgorganisatie TSN.

De gemeente Den Haag is met de stichting Buurtzorg overeengekomen dat zij het Haagse deel van TSN overnemen. De oplossing die met Buurtzorg gevonden is komt tegemoet aan de uitgangspunten van het college, waar de PvdA zich ook eerder hard voor maakte: cliënten houden hun vaste hulp en er komt meer ruimte voor kleinschaligheid en wijkgericht werken. Maar vooral: het personeel wordt overgenomen onder de huidige arbeidsvoorwaarden, de 612 thuiszorgmedewerkers gaan er dus niet op achteruit.

Hiermee komt een einde aan de wekenlange spanning waarin cliënten en medewerkers van TSN zaten. De PvdA is blij met dit goede nieuws.

Martijn Balster

Martijn Balster is de fractievoorzitter van de PvdA Den Haag en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. “Vol overtuiging heb ik me kandidaat gesteld voor de gemeenteraad. Graag zet ik me in voor een sociale stad. Ik woon nu tien jaar in Den Haag en ben erg verknocht geraakt aan onze mooie stad

Meer over Martijn Balster