Door Martijn Balster op 3 maart 2016

Goed nieuws voor medewerkers en cliënten TSN

De PvdA is heel tevreden met de brief van het college waarin eindelijk meer duidelijkheid wordt gegeven over de toekomst van de Haagse inwoners die hulp bij het huishouden krijgen en medewerkers van thuiszorgorganisatie TSN.

De gemeente Den Haag is met de stichting Buurtzorg overeengekomen dat zij het Haagse deel van TSN overnemen. De oplossing die met Buurtzorg gevonden is komt tegemoet aan de uitgangspunten van het college, waar de PvdA zich ook eerder hard voor maakte: cliënten houden hun vaste hulp en er komt meer ruimte voor kleinschaligheid en wijkgericht werken. Maar vooral: het personeel wordt overgenomen onder de huidige arbeidsvoorwaarden, de 612 thuiszorgmedewerkers gaan er dus niet op achteruit.

Hiermee komt een einde aan de wekenlange spanning waarin cliënten en medewerkers van TSN zaten. De PvdA is blij met dit goede nieuws.

Martijn Balster

Martijn Balster is de fractievoorzitter van de Haagse PvdA en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. “Is onze mooie stad van ons allemaal? Daarover gaan de verkiezingen van 21 maart. Ik wil me er als lijsttrekker van de Haagse PvdA hard voor maken dat iedereen zich thuis voelt in onze mooie stad. Daarom

Meer over Martijn Balster