Door op 16 maart 2014

PvdA en PVV in debat over godsdienstvrijheid en integratie

De lijsttrekkers van de PvdA en de PVV in Den Haag kruisen maandag 17 maart de degens in een een-op-een debat over de thema’s godsdienstvrijheid en integratie. Volgens lokale peilingen van TNS NIPO strijden PvdA en PVV in een nek-aan-nekrace om de grootste partij van Den Haag te worden.

PvdA-lijsttrekker Rabin Baldewsingh initieerde het debat door de Haagse PVV-voorman Leon de Jong uit te dagen. De Jong nam deze uitdaging aan. Maandagavond treffen zij elkaar in Theater aan het Spui voor een debat over de thema’s godsdienstvrijheid en integratie. Dit debat zal worden geleid door Ferry Mingelen.

Hoe belangrijk dit thema is in de Haagse verkiezingsstrijd werd onlangs nog gemarkeerd door de opmerking van Geert Wilders toen hij zei dat er in Den Haag ‘iets minder Marokkanen’ zouden moeten zijn. Rabin Baldewsingh: “Wilders heeft met deze opmerking duidelijk gemaakt dat hij grote groepen Hagenaars niet alleen wegzet en uitsluit, maar zelfs de stad uit wil hebben. Dat is pure discriminatie. Ik heb er vertrouwen in dat een overgrote meerderheid dit met mij eens is en dat men op 19 maart zal kiezen voor een ongedeeld en solidair Den Haag.”

Het debat vindt plaats op maandagavond 17 maart tussen 20.00 en 21.00 uur (inloop 19.30 uur) in Theater aan het Spui en is vrij toegankelijk.