Door Lobke Zandstra op 5 juli 2017

PvdA wil meer fietsenstallingen rond Holland Spoor tijdens werkzaamheden

De PvdA wil meer fietsparkeerplekken bij Holland Spoor, zeker nu er door bouwwerkzaamheden veel fietsenstallingen verdwenen zijn. “Nu moet je tien minuten eerder van huis om een vrije plek te vinden voor je fiets als je nog je trein wilt halen. Dat is geen doen,” aldus PvdA-raadslid Lobke Zandstra.

Door de werkzaamheden zijn aan de voorkant van het station de fietsenrekken buiten het afdak van het station sinds enkele weken afgesloten. Ook aan de achterkant, waar al eerder de fietsenstalling is gesloten, is de tijdelijke fietsenstalling overvol. Zandstra: “De gemeente is streng in het weghalen van fietsen die fout geparkeerd staan, maar bij Holland Spoor kan je bijna niet anders. Er is gewoon te weinig plek, en dat is jammer: de gemeente moet het juist stimuleren dat Hagenaars op de fiets en met het ov naar hun werk of school gaan, in plaats van met de auto.”

De PvdA heeft daarom gevraagd om meer fietsenstallingen rond het station, en hoe het zit met de handhaving van foutgeparkeerde fietsen wanneer de stallingen vol zijn.
Lobke Zandstra

Lobke is Raadslid en kandidaat-raadslid voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Ze heeft een lange staat van dienst in de Haagse politiek, hoewel ze pas 38 jaar is. Haar contacten met andere partijen en haar politieke instinct zijn ongeëvenaard. Daarmee voegt ze veel aanzien toe aan de PvdA-fractie. Lobke wil zich de komende periode nadrukkelijk

Meer over Lobke Zandstra