STUDENTEN

Studenten komen steeds meer naar Den Haag. Sommigen blijven en dragen bij aan onze mooie stad. Dat moeten we faciliteren. Studenten hebben recht op een goede woning en de mogelijkheid om in de stad te kunnen sporten en te genieten van cultuur. Daarom willen wij:
  • Den Haag aantrekkelijker maken voor studenten door voldoende goede studentenhuizen/-kamers, ontmoetingsplekken, studieruimtes, korting voor in Den Haag wonende studenten voor cultuur- en sportvoorzieningen en ruimere openingstijden van de horeca waar mogelijk;
  • meer spreiding van studenten over de stad;
  • dat studenten in ruil voor vrijwilligerswerk goedkoper een kamer kunnen huren;
  • studenten nog beter informeren over huurrechten, zodat zij hun recht kunnen halen;
  • meer hoger beroeps- en wetenschappelijk onderwijs in Den Haag op het gebied van internationale aard, openbaar bestuur of duurzaamheid.

Kijk hier wat we willen voor het voortgezet onderwijs.

Privé: Mikal Tseggai

Mikal (1995) is sinds 2018 raadslid van de Haagse Partij van de Arbeid. Vanaf 2022 is zij weer vicefractievoorzitter van de PvdA Den Haag. In de gemeenteraad houdt zij zich o.a. bezig met thema’s als stadsontwikkeling & wonen, onderwijs en integratie. Naast haar werk in de gemeenteraad rondt ze momenteel haar master Development Studies af

Meer over Privé: Mikal Tseggai
Één Den Haag voor iedereen

Den Haag is een kleurrijke en diverse stad met een internationale uitstraling. Ruim de helft van alle inwoners is van niet-Nederlandse afkomst. Deze diversiteit brengt veel kansen, maar ook uitdagingen. De Haagse PvdA gaat voor één Haagse samenleving waar iedereen zich thuis voelt.