Vuurwerk

De PvdA wil dat vuurwerkvrije zones worden uitgebreid op basis van bewonersinitiatieven. De vuurwerkvrije zones die er nu zijn, rond bijvoorbeeld kinderboerderijen, zijn een succes. Uitbreiding is daarom de volgende stap.

Wij willen de bewonersorganisaties en buurtinitiatieven de kans geven om aan te wijzen welke ‘zones’ in de stad nog meer vuurwerkvrij moeten kunnen worden. Als bewoners met elkaar zeggen dat ze op specifieke plekken in de buurt geen vuurwerk willen, moet je als stad daar alle ruimte voor geven.

We maken ons  grote zorgen over de steeds heviger wordende vuurwerkoverlast. Al weken voor oud en nieuw gaat het op sommige plekken helemaal los en met Oud en Nieuw wordt het erger. Er is veel illegaal vuurwerk en mensen voelen zich in sommige buurten niet veilig in deze tijd van het jaar. Vuurwerkshows zijn goede oplossingen om minder (illegaal) vuurwerk op straat te hebben.

Martijn Balster

Martijn Balster is de fractievoorzitter van de Haagse PvdA en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. “Is onze mooie stad van ons allemaal? Daarover gaan de verkiezingen van 21 maart. Ik wil me er als lijsttrekker van de Haagse PvdA hard voor maken dat iedereen zich thuis voelt in onze mooie stad. Daarom

Meer over Martijn Balster
Een veilige, schone stad voor iedereen

Den Haag groeit hard, daarom is het belangrijk dat we nu investeren in een schone, groene en duurzame stad. Voor nu, en voor de generaties na ons. Het is goed nieuws dat de criminaliteit daalt, maar mensen voelen zich nog niet altijd veilig hun buurt. Ook zijn de verschillen tussen wijken groot. Dat vraagt om actie.