Janneke Holman

Armoede & Werk | Jeugd, Wmo, Welzijn, Maatschappelijke opvang, Toegankelijkheid | Duurzaamheid & Milieu | Buitenruimte: groen en spelen | Emancipatie | Cultuur | Stadsdeel Segbroek, Scheveningen en Leidschenveen-Ypenburg

Janneke Holman (1990) woont in het Regentessekwartier. Van daaruit ziet ze Den Haag als een fantastische stad. Ze ziet hoe de wijk bloeit, bewoners samen de buurt groener maken, gezamenlijk zonnepanelen op daken leggen en straatfeesten en festivals organiseren.

Sinds 2018 is ze raadslid voor de PvdA Den Haag en woordvoerder op armoedebestrijding, buitenruimte, duurzaamheid en zorg. Daarin ziet ze dat er een hoop is om voor te knokken. Ze stelt dat de verschillen in Den Haag groot zijn en je steeds mondiger en assertiever moet zijn om snel de juiste zorg en hulp te krijgen. Daar maakt ze zich zorgen om; ze vindt dat zorg toegankelijk moet zijn voor iedereen. Een buurt of huis verduurzamen en vergroenen wil ze niet alleen voorbehouden aan de betere wijken, maar aan héél Den Haag: ook juist daar waar het misschien niet vanzelf gaat. Daarnaast koestert ze het cultuuraanbod in de wijken zodat iedereen kan genieten van mooie evenementen in de stad. Als raadslid zet ze zich in en wil ze dit blijven doen voor een socialer, duurzamer én gezelliger Den Haag voor iedereen. Sinds september 2022 is Janneke fractievoorzitter.