Janneke Holman

Zorg & Welzijn | Cultuur | Verkeer | Duurzaamheid | Leefomgeving | Leidschenveen-Ypenburg, Segbroek & Scheveningen

Den Haag is een fantastische stad. Zeker als je het bekijkt vanuit mijn wijk, het Regentessekwartier. De wijk bloeit, samen maken bewoners de buurt groener, leggen gezamenlijk zonnepanelen op daken en organiseren straatfeesten en festivals.

Maar er is ook een hoop om voor te knokken: de verschillen in Den Haag zijn groot. Je moet steeds mondiger en assertiever zijn om snel de juiste zorg en hulp te krijgen. Daar maak ik me zorgen om, want zorg moet toegankelijk zijn voor iedereen. Je buurt of je huis verduurzamen en vergroenen mag niet alleen iets zijn voor de betere wijken, maar moet in héél Den Haag gebeuren: ook juist daar waar het misschien niet vanzelf gaat. We mogen trots zijn op onze grote, wereldwijd befaamde culturele instellingen, maar we moeten ook het cultuuraanbod in de wijken koesteren. Zodat iedereen kan genieten van alle gave festivals, evenementen, optredens en tentoonstellingen die in de stad worden georganiseerd.

Daar zet ik me als raadslid voor in: voor een socialer, duurzamer én gezelliger Den Haag voor iedereen.