PvdA pleit voor gratis drinkwater op festivals

Door Janneke Holman op 3 juni 2019

De zon schijnt, de temperaturen lopen op: het festivalseizoen is weer begonnen! Festivals maken Den Haag tot de geweldige stad die het is, en er is voor ieder wat wils: of je nu van rock, pop, dance of techno houdt, in onze stad wordt steeds meer georganiseerd en zou je dansend de zomer door kunnen komen.

Daar hoort wat de PvdA betreft gratis drinkwater bij. Aanleiding hiervoor zijn de signalen van bezoekers van een festival in het Zuiderpark op 1 juni, waar een flesje water 4,50 euro kostte. Bizarre prijzen, waarmee uitdroging of een zonnesteek zo is opgelopen. De gezondheid en veiligheid van bezoekers zou voor de gemeente voorop moeten staan.

In steden als Amsterdam en Groningen is gratis drinkwater op festivals al opgenomen als eis in de evenementenvergunning. Daarom heeft raadslid Janneke Holman aan het stadsbestuur gevraagd om voldoende tappunten met gratis drinkwater op te nemen als voorwaarde in de evenementenvergunning, en te kijken hoe de gemeente hierbij zou kunnen helpen door bijvoorbeeld voor voldoende wateraansluiting te zorgen op festivallocaties.

Lees de schriftelijke vragen hier.

Lees ook de berichten hierover op Omroep West en AD/Haagse Courant.

Janneke Holman

Janneke Holman (1990) woont in het Valkenboskwartier. Sinds 2018 is ze raadslid voor de PvdA Den Haag en woordvoerder op armoedebestrijding, dakloosheid, zorg en welzijn, buitenruimte en duurzaamheid. Daarin ziet ze dat er een hoop is om voor te knokken. Ze stelt dat de verschillen in Den Haag groot zijn en je steeds mondiger en assertiever

Meer over Janneke Holman