PvdA pleit voor gratis drinkwater op festivals

Door Janneke Holman op 3 juni 2019

De zon schijnt, de temperaturen lopen op: het festivalseizoen is weer begonnen! Festivals maken Den Haag tot de geweldige stad die het is, en er is voor ieder wat wils: of je nu van rock, pop, dance of techno houdt, in onze stad wordt steeds meer georganiseerd en zou je dansend de zomer door kunnen komen.

Daar hoort wat de PvdA betreft gratis drinkwater bij. Aanleiding hiervoor zijn de signalen van bezoekers van een festival in het Zuiderpark op 1 juni, waar een flesje water 4,50 euro kostte. Bizarre prijzen, waarmee uitdroging of een zonnesteek zo is opgelopen. De gezondheid en veiligheid van bezoekers zou voor de gemeente voorop moeten staan.

In steden als Amsterdam en Groningen is gratis drinkwater op festivals al opgenomen als eis in de evenementenvergunning. Daarom heeft raadslid Janneke Holman aan het stadsbestuur gevraagd om voldoende tappunten met gratis drinkwater op te nemen als voorwaarde in de evenementenvergunning, en te kijken hoe de gemeente hierbij zou kunnen helpen door bijvoorbeeld voor voldoende wateraansluiting te zorgen op festivallocaties.

Lees de schriftelijke vragen hier.

Lees ook de berichten hierover op Omroep West en AD/Haagse Courant.

Janneke Holman

Den Haag is een fantastische stad. Zeker als je het bekijkt vanuit mijn wijk, het Regentessekwartier. De wijk bloeit, samen maken bewoners de buurt groener, leggen gezamenlijk zonnepanelen op daken en organiseren straatfeesten en festivals. Maar er is ook een hoop om voor te knokken: de verschillen in Den Haag zijn groot. Je moet steeds

Meer over Janneke Holman