PvdA & GroenLinks in actie voor de voedselbank. Help jij mee?

Door Janneke Holman op 22 september 2022

De Voedselbank Haaglanden luidt de noodklok: er is een tekort aan voedsel om uit te delen. Door de hoge energierekening en inflatie haken bedrijven die voedsel doneerden af, het aantal mensen dat zich aanmeldt voor de voedselbank stijgt, en doordat de normen zijn verruimd komen meer mensen in aanmerking voor een voedselpakket.

Wij zien dat steeds meer Hagenaars in de knel raken. Juist nu moeten we ervoor zorgen dat mensen op z’n minst terecht kunnen bij de voedselbank voor hulp. Daarom roepen raadsleden Janneke Holman (PvdA) en Lenne Baboeram (GroenLinks) het college op om vanuit de gemeente de voedselbank te steunen. Maar we kunnen zelf ook nu in actie komen. Daarom organiseren de Haagse PvdA en GroenLinks samen tussen 22 en 28 september de Actieweek voor de Voedselbank.

Boodschappenlijstje

De Voedselbank Haaglanden roept mensen op om houdbare producten te doneren. Denk bijvoorbeeld aan:

• Pasta en rijst
  • Koffie, thee en suiker
  • Groente en fruit in blik
  • Crackers, ontbijtkoek, beschuit
  • Soep in blik, pastasauzen in potten
  • Houdbaar broodbeleg (chocoladepasta, pindakaas enz.)

Doe jij mee met onze inzamelingsactie? Lees snel verder hoe jij kunt helpen.

Breng je boodschappen langs

Je kunt boodschappen langsbrengen bij het partijkantoor van de PvdA Den Haag (Stationsweg 10b) op de volgende momenten. Wij zorgen er dan voor dat alles naar de voedselbank wordt gebracht.

• Vrijdag 23 september 16:00 – 18:00 uur
  • Zaterdag 24 september 12:00 – 14:00 uur
  • Dinsdag 27 september 19:00 – 21:00 uur

Laat je boodschappen ophalen

Lukt het niet op boodschappen langs te brengen? Dan komen wij het ophalen! Vrijwilligers rijden zaterdag rond om donaties aan huis op te halen. Vul dit formulier in om een afspraak te maken.

Geen tijd voor boodschappen? Doneer geld!

Kun je zelf geen boodschappen doen, maar wil je wel bijdragen? Dan kun je via deze betaallink geld doneren. Wij doen dan boodschappen, en zorgen ervoor dat dit terecht komt bij de voedselbank!

Janneke Holman

Janneke Holman (1990) woont in het Valkenboskwartier. Sinds 2018 is ze raadslid voor de PvdA Den Haag en woordvoerder op armoedebestrijding, dakloosheid, zorg en welzijn, buitenruimte en duurzaamheid. Daarin ziet ze dat er een hoop is om voor te knokken. Ze stelt dat de verschillen in Den Haag groot zijn en je steeds mondiger en assertiever

Meer over Janneke Holman