Door Lobke Zandstra op 11 april 2017

Haagse kantoren en bedrijven, mag het licht uit?

Loop ’s nachts een rondje door de stad, en je ziet nog duizenden lichten branden. Vooral bij bedrijven en kantoren waar op dat moment niemand aan het werk is. Die lichten moeten uit, vindt de PvdA samen met Partij voor de Dieren, GroenLinks, D66, HSP, CDA en ChristienUnie-SGP.

Vorige week zaterdag deden mensen over de hele wereld een uur lang het licht uit: voor de tiende keer was het Earth Hour, om aandacht te vragen voor klimaatverandering en de kwetsbaarheid van onze planeet. Het Vredespaleis was zelfs decor voor het nationale ‘switch off’ moment. “Het mooie van Earth Hour is dat je beseft hoeveel lichten er normaal onnodig branden in onze stad. Dat kan en moet anders,” aldus PvdA-raadslid Lobke Zandstra.

Daarom hebben de partijen onder andere aan de stadsbestuur gevraagd om in gesprek te gaan met bedrijven en kantoren die ’s nachts het licht laten aanstaan. Dat is niet alleen beter voor de energierekening, maar ook voor het milieu en voor de flora en fauna in de Haagse parken en natuurgebieden.

Lees hier de schriftelijke vragen.

Lobke Zandstra

Lobke is Raadslid en kandidaat-raadslid voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Ze heeft een lange staat van dienst in de Haagse politiek, hoewel ze pas 38 jaar is. Haar contacten met andere partijen en haar politieke instinct zijn ongeëvenaard. Daarmee voegt ze veel aanzien toe aan de PvdA-fractie. Lobke wil zich de komende periode nadrukkelijk

Meer over Lobke Zandstra