Tim presenteert 10 puntenplan voor een bestaanszeker Den Haag

27 januari 2022

Kandidaatraadslid #3, Tim ‘S Jongers, presenteerde zijn 10 puntenplan voor een bestaanszeker Den Haag. Dit deed hij aan de Kessler Stichting, Mijn Buuf en landelijk politiek leider Lilianne Ploumen. Bekijk het plan hier.

Leven in een onzeker bestaan

“Bestaansonzekerheid knaagt aan mensen. Mensen die in bestaansonzekerheid leven, hebben vaak geen persoonlijk netwerk, hebben geen werk of dagbesteding en hebben onvoldoende financiële middelen om rond te komen of zijn onzeker van hun woonsituatie,” aldus Tim. Hij leefde vroeger ook in een onzeker bestaan. Daarom heeft hij nu dit 10-puntenplan gemaakt. “Er leven in Den Haag momenteel teveel mensen die een onzeker bestaan hebben. Dat brengt niet alleen schade aan het individu toe, maar zet ook de veerkracht van de samenleving als geheel onder druk.”

Wethouder, energiefonds en zzp-loket

In zijn plan pleit hij onder andere voor een wethouder bestaanszekerheid. Deze moet een coalitie met stadsdelen, sociale ondernemers, woningcorporaties, zorgverzekeraars en welzijns- en zorgorganisaties leiden. Ook wil hij gezinnen die leven in armoede helpen met geld uit een energiefonds. Zzp’ers wil hij steunen met een loket dat hen advies en voorlichting geeft en een onderzoek naar de mogelijkheid van een collectieve Haagse zzp-verzekering.